בעלי החיים החרוצים ביותר


 

 

 

בעלי החיים החרוצים ביותר


אתם יודעים איזה בעלי חיים הם החרוצים ביותר? אם לא – אז הכתבה הזאת בשבילכם.

המקום ה-10:

דגים שנקראים קופלה (טטרה משפריצה) - זהו הדג היחיד בעולם, שמטיל ביצים מחוץ למים. זכר ונקבה קופצים על העלים שממוקמים מעל המים, ובאמצעות סנפירים הם נאחזים בהם. בצורה הזאת, קופלה צריכה להטיל מינימום 50 ביצים, ובתנאים טבעיים עד 200.

וכדי שהביצים לא יתייבשו, הזכר צריך לשמור אותם לחים. בעזרת הזנב, הוא מפזר מים על העלים - פעם 1 לדקה במשך 4 ימים. עד שביצים מבשילות, הזכר עושה כ-6000 תנועות בזנבו. 


המקום ה-9:

הפינגווינים. זוהי הציפור היחידה שמתרבה באמצע החורף באנטארקטיקה. בחורף הקשה מאוד, זכרי הפינגווין חייבים לחמם את הביצים שהוטלו, על קצות רגליהם. אם הביצה תישאר על הקרח – היא תקפא תוך שתי דקות.

 

המקום ה-8:

ציפור בשם סוכי. במשך 6 חודשים זכר עוסק בבניית הקן שלו. הקן של סוכי ממוקם על הקרקע, ומורכב בעיקר מעשב יבש.

 

המקום ה-7:

הצבוע האפריקאי. חיות אלו נמצאות בתנועה מתמדת, ולעתים נדירות מבלות יותר מיום אחד באותו המיקום. בזמן הציד, הם רודפים אחר הטרף, כל אחד בתורו, כאשר הם מחליפים אחד את השני. הם מסתמכים על סיבולת.

 

המקום ה-6:

לביאה. הלביאה צדה לבד – היא אמורה להאכיל את הגורים כ -15 פעמים ביום. משמעות הדבר היא שהלביאה חייבת לצוד מסביב לשעון. לכן, כדי איכשהו להפחית את העומס הלביאות יוצאות לצוד יחד. אם קורה משהו לאחד הנקבות – השניה תתחיל לטפל בגוריה, וזה כמובן יגדיל את כמות העבודה. 

אבל האריות הזכרים יכולים לישון במשך יום שלם.


המקום ה-5:

הבונה – המכרסם הגדול ביותר של אמריקה. בממוצע, במשך שנה הוא מכרסם כ- 216 עצים. הבונים מכורים לעבודה, וגם אחרי שהם כורתים את העץ - הם ממשיכים לעבוד 24 שעות, ועושים "תיקונים קטנים".

 

המקום ה-4:

היא ציפור בשם מגפוד (Megapode). הם עובדים כדי ליצור קן עם חימום. הצמחים שנרקבים מתחת לאדמה מייצרים חום. לכן מגפוד מכסים את הביצים באדמה. כתוצאה מכך, הציפורים האלו יכולים לבנות סכר בקוטר של כ -15 מטרים ובמשקל של עד 50 טון.

נקבות מגפוד שוקלות עד 2 ק"ג, אבל היא מטילה ביצים, אשר שוקלים 250 גרם כל אחת,  כל 4-8 ימים - וכך במשך חצי שנה.


המקום ה-3:

דג נקאי. זהו המנקה החרוץ ביותר. הוא מנקה את הזימים ואפילו את הפיות של דגים אחרים מטפילים למיניהם. במשך יום אחד דג נקאי יכול לאכול יותר מ- 1000 טפילים. וכך זה נמשך כל יום.

 

המקום ה-2:

הנמלים.

מושבת הנמלים מתחלקת ל-4 חלקים. הנמלים הגוזרות הם הגדולים ביותר. הם חותכים עלים ונושאים אותם אל הקן. הם יעילים עד כדי כך, שהם יכולים להסיר עלים מעץ שלם תוך לילה אחד. אבל הנמלים לא אוכלים את העלים - מערכת העיכול שלהם לא מסוגלת לעכל אותם.

אחריהם באים נמלים יותר קטנים, ותפקידם להתחיל את תהליך הפיכת העלים למזון. הם לועסים את העלים, יורקים אותם ומערבבים אותם עם רוק וצואה.
את הסלילים האלה אוספים נמלים "גננים". נמלים אלה עוד יותר קטנים. על גבי העלים הלעוסים גדלות פטריות – ובפטריות אלו צריכים לטפל הגננים. כי זה מה שמשמש לנמלים כמזון.
הקבוצה האחרונה זה המנקים. זה הנמלים הקטנות ביותר, ותפקידם לחלק את המזון בכל המושבה. הם עובדים 24 שעות, אבל במשמרות.


המקום ה-1:

דבורה. המלכה צריכה להטיל ביצה אחת כל דקה. משמעות הדבר היא שהיא יכולה להטיל כ-200 אלף ביצים בשנה.
כאשר דבורה נולדת היא בהתחלה מנקה את התאים. ואז, לאחר כמה ימים בלוטת על בטנה מתחילות להקצות את השעווה, שבה היא משתמשת כדי לבנות ולתקן תאים. מאוחר יותר, לדבורים מותר לשמור על הכוורת לייצר דבש. לאחר 3 שבועות, הדבורה יכולה לעוף ולהשיג צוף ו דבש.

המלכה יכולה לעבוד עד 5 שנים, אבל הדבורים הפועלות צריכות להספיק לעשות הכל תוך  35 ימים בלבד – כי לאחר מכן הן מתות. כדי לייצר חצי קילו של דבש, דבורים צריכים להאביק עד 2 מיליון פרחים. במהלך הזמן הזה, הם עושים עד 10 מיליון טיסות לכוורת ועוברים מרחק של 90,000 ק"מ - זה כמו לטוס מסביב לעולם פעמיים.

הדבורים עובדים במשך 24 שעות ביממה ללא הפסקה - לכן כשמדובר במכורים לעבודה, לדבורה אין מתחרים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי החיים החרוצים ביותר